Kom med och bygg en värld där de mänskliga rättigheterna förverkligas åt alla, överallt i världen. Det kan du enkelt göra genom att grunda en egen insamling. Med din insamling hjälper du oss att frige människor som har fängslats på falska grunder, att understöda länder att ändra lagar, att lyfta fram undangömda sanningar och att rädda människoliv.

Grunda en egen insamling för de mänskliga rättigheterna

{{ collected_gift_amount_formatted }} insamlat

Det är enkelt att grunda en insamling!

1. Grunda en egen insamling

Välj en kampanj, namnge din insamling och bestäm ett insamlingsmål.

2. Bjud in dina vänner

Uppmuntra dina vänner, släktingar, arbetskamrater och bekanta att donera till din insamling. Du kan dela insamlingssidan via t.ex Whatsapp, Facebook, Twitter eller andra sociala medier.

3. Följ med din insamling och ditt insamlingsmål

På din egen insamlingssida kan du följa med donationerna och hälsningarna från dem som donerat.

Välj kampanj

Damtian 25.5.2024!

Delta i Damtian och samla med ditt löpande in donationer till Amnestys viktiga arbete att förebygga våld mot kvinnor. Med din insamling hjälper du oss att kräva av beslutsfattare fler skyddshemsplatser och bättre tillgänglig hjälp till de som behöver dte! Alla som deltar får en Amnesty-t-shirt till sitt lopp.
Grunda en insamling

En gåva till de mänskliga rättigheterna

Har du snart födelsedag, inflyttningsfest eller har du annan orsak till fest? Be dina vänner att istället för saker ge en gåva till de mänskliga rättigheterna, för en bättre värld! Grunda din egen bemärkelsedagsinsamling till människorättsarbetet och kom med och skapa en bättre framtid såväl i Finland som runtom i världen.
Grunda en insamling

Försvara modiga människor som uttrycker sin åsikt

Grunda en insamling och hjälp att försvara modiga människor som uttrycker sin åsikt och människor som har arresterats, fängslats eller torterats enbart för att du har utövat sin rätt till yttrande- och mötesfrihet.

De mänskliga rättigheterna tillhör oss alla

Amnesty är världen största människorättsorganisation. Vi arbetar för att de mänskliga rättigheterna skall förverkligas åt alla, överallt och för att ingen skall förföljas, diskrimineras, torteras eller avrättas. Med din insamling hjälper du oss att lyfta fram och förhindra brott mot de mänskliga rättigheterna runtom i världen. Vänta inte utan grunda din egen insamling för människorättsarbetet redan idag!

Aktiva insamlingar

De mänskliga rättigheterna tillhör oss alla

Amnesty är världen största människorättsorganisation. Vi arbetar för att de mänskliga rättigheterna skall förverkligas åt alla, överallt i världen. Som grund för vår verksamhet ligger vårt noggranna utredningsarbete som hjälper oss att lyfta fram och förhindra brott mot de mänskliga rättigheterna runtom i världen. Världen förändras omkring oss då vi förenar våra krafter. Det arbete vi gör är möjligt endast tack vare det oersättliga stöd vi får av enskilda människor. Tack vare vårt arbete friges varje år hundratals människor som fängslats på falska grunder. Vi understöder länder att ändra sina lagar, vi lyfter fram undangömda sanningar och räddar människoliv. Med din hjälp kan vi obundet och modigt ta ställning till brott mot de mänskliga rättigheterna överallt i världen.

Vänta inte utan grunda din egen insamling för de mänskliga rättigheterna redan idag!